sundhed2web.dk

Metoprololsuccinat "1A Farma"

depottabletter 50 mg

1A Farma A/S

1. VIRKNING OG ANVENDELSE Metoprololsuccinat, der er det aktive indholdsstof i Metoprololsuccinat 1A Farma, blokerer visse betareceptorer i kroppen, særligt dem i hjertet (selektiv beta-receptorblokker). Metoprololsuccinat 1A Farma anvendes ved: - Forhøjet blodtryk. - Brystsmerter. - Hjerterytmeforstyrrelser med hurtig puls. - behandling efter den akutte fase af et hjerteanfald. - Generende uregelmæssige og/eller kraftige hjerteslag. - Forebyggelse af migræne. - Behandling af en svækket hjertemuskel. 2. DET SKAL DU VIDE, FØR DU BEGYNDER AT TAGE METOPROLOLSUCCINAT 1A FARMA Lægen kan have foreskrevet anden anvendelse eller dosering end angivet i denne information. Følg altid lægens anvisning og oplysningerne på doseringsetiketten. Tag ikke Metoprololsuccinat 1A Farma - Hvis du er allergisk (overfølsom) over for metoprololsuccinat, andre beta-receptorblokkere eller over for et eller flere af de øvrige indholdsstoffer i Metoprololsuccinat 1A Farma. - Hvis d
u har 2. eller 3. grads hjerteblok. DK, METOPROLOLSUCCINAT 1A Farma INDLÆGSSEDDEL: INFORMATION TIL BRUGEREN Metoprololsuccinat 1A Farma 25 mg depottabletter Metoprololsuccinat 1A Farma 50 mg depottabletter Metoprololsuccinat 1A Farma 100 mg depottabletter Metoprololsuccinat 1A Farma 150 mg depottabletter Metoprololsuccinat 1A Farma 200 mg depottabletter metoprololsuccinat Læs denne indlægsseddel grundigt, inden du begynder at tage medicinen. - Gem indlægssedlen. Du kan få brug for at læse den igen. - Spørg lægen eller på apoteket, hvis der er mere, du vil vide. - Lægen har ordineret Metoprololsuccinat 1A Farma til dig personligt. Lad derfor være med at give det til andre. Det kan være skadeligt for andre, selvom de har de samme symptomer, som du har. - Tal med lægen eller apoteket, hvis en bivirkning bliver værre, eller hvis du får bivirkninge

11/10/2014 Chris guider: Tænk sundhed, ikke vægt
Overvægt er en reel risikofaktor, som vi skal tage seriøst, men det afgørende er at skabe gode sunde vaner. Hvordan du lever er vigtigere end, hvad du vejer.

11/5/2014 Se billedet: Her stjæler lille dreng Marys hjerte
For mange af os vil det være en stor oplevelse at møde Kronprinsesse Mary. Og endnu større ligefrem at få et kram af hende.Men en lille purk fra Sydafrika lader til at være mere betuttet and benovet over at møde Danmarks kronprinsesse. I hvert fald så han noget skeptisk ud, da kronprinsessen tirsdag satte sig på knæ for at hilse på under et besøg ved en mobil diabetesklinik under hendes besøg i Sydafrika.Kronprinsessen besøger i disse dage Sydafrika sammen med handels- og udviklingsminister Mogens Jensen (S).

10/30/2014 Lene Hansson: 7 sunde og slanke opskrifter til efteråret
Her får du 7 opskrifter fra Lene Hansson. Opskrifterne er lavet i to versioner - både en slank og sund udgave til dig, der ønsker en sund version af din livret eller til dig, som er på slankekur.

10/27/2014 Chris guider: Undgå madskræk i familien
Du har måske til hensigt at leve sundt. Men lader du dine særlige kostprincipper og motionsvaner fylde for meget i hverdagen, risikerer du at påvirke dit barn negativt. Læs her, hvordan du kan undgå madskræk i familien og få et sundere madliv.

10/17/2014 Lene Hanssons sunde kostplan uge 43
Her får du Lene Hanssons ugentlige kostplan.

10/10/2014 NORDIC HIIT - Effektivt 10 ugers træningsprogram
Med NORDIC HIIT kommer du i form med 12 minutters korte og intense øvelser, som du kan udføre hvor som helst. Du får i denne guide et 10 ugers program med en lang række træningsøvelser.

9/19/2014 Guide: Sådan sænker du blodtrykket
Med forhøjet blodtryk risikerer du ikke kun blodpropper, men også tidlig hjerneskade og demens, fastslår ny forskning. Den gode nyhed er, at du selv kan gøre meget for at bremse ’den tavse dræber’. Her får du eksperternes bedste råd til, hvordan du sænker dit blodtryk - uden medicin.

9/1/2014 Chris guider: Levn, og hold vægten
Knap halvdelen af danskerne er overvægtige. Vil du ikke ende i den statistik, må du lære at holde igen. Chris MacDonald hjælper dig til, hvordan du gør.

8/19/2014 Guide: Få styr på din sundhed med apps og gadgets
Er der for langt mellem løbeturene, eller har du hovedpine konstant uden at kunne finde ud af hvorfor? Ved hjælp af moderne teknologi får du nemt et overblik over din sundhed, og hvordan du sætter ind på den rigtige måde

8/15/2014 Lene Hansson: Spis sundt som ung og undgå overvægt som voksen
Her får du Lene Hanssons ugentlige klumme, samt gratis opskrift og sundhedstips.

7/28/2014 Guide: Skift ferieformen ud med topformen!
Vi kender det alle, det med at have holdt en lang sommerferie og være kommet helt ned i gear. Så langt ned, at det kan tage modet fra selv den bedste at komme i gang med at motionere og spise sundt igen. Her får du inspiration til, hvordan du kommer godt i gang og undgår at lave den klassiske ‘enten-eller-fejl’.

7/25/2014 Lene Hansson: Undgå stress - det gør dig syg og tyk
Her får du Lene Hanssons ugentlige klumme, samt gratis opskrift og sundhedstips.

7/23/2014 Lev længere: Undgå det farlige mavefedt
Længere levetid og et bedre udseende er blot et par af de belønninger du får, hvis du slipper af med det farlige mavefedt. Læs her, hvordan du med en række livsstilsændringer kan komme af med det farlige mavefedt.

7/10/2014 Sov godt! Sådan får du den bedste søvn
Både mængden af din søvn samt din foretrukne sovestilling er vigtig for dit helbred og din velvære. Bliv klog på, hvordan du vågner frisk og udhvilet.

7/8/2014 »Dan Jørgensen skal ikke blande sig i, om jeg spiser snøfler med min familie«
Det er en interessant diskussion, men det er ikke en, politikerne bør tage. Sådan lyder de Konservatives reaktion på fødevareminister Dan Jørgensens (S) varslede opgør med danskernes madvaner.De Konservatives fungerende politisk ordfører, Mai Mercado (K), opfatter udspillet fra ministeren som utidig indblanding.

7/7/2014 Chris guider: Udnyt sommeren til at komme i gang
Vi får mere energi, når solen skinner, og du kan med fordel udnytte de lyse tider til at kickstarte en mere aktiv livsstil. Chris MacDonald guider dig her til, hvordan du udnytter det dejlige vejr og vender det til rent overskud og energi.

6/16/2014 Guide: Tænk positivt og bliv sundere
Tag dig i agt for negative tanker. Hvad du tænker, har nemlig afgørende betydning for din sundhed. Krisztina Maria guider dig til, hvordan du skal tænke positivt, så du kan blive sundere.

6/12/2014 Guide: Kom i form på 3 minutter med HIT-træning
Det kan være svært at finde tid til træning, men du kan faktisk komme i form på 3 minutter med høj intensitet hver dag. Her får du den videnskabelige forklaring samt øvelser og træningsprogram.

6/11/2014 Guide: God sex styrker din sundhed
Hver 10. dansker kæmper med rejsningsproblemer, manglende sexlyst og andre udfordringer, der ubehandlet kan føre til lavt selvværd og dårlig trivsel. Få i denne her 16-siders guide viden om årsagerne til det "dårlige" sexliv og eksperterne bedste råd til forbedring.

6/9/2014 Chris: Tag ansvar for din sundhed
Mange forsøger at finde vej i den famøse, berømte og komplicerede madjungle, hvor mennesker hopper fra 'religion' til 'religion' i forsøget på at blive viklet ud af de finurlige lianer. Og måske er det bare mig, men bevoksningen i junglen bliver tættere og tættere og derfor bliver det en større og større udfordring at finde vej, men det kan lade sig gøre.

6/6/2014 Lene Hansson: Syren i maden gør dig syg
Her får du gratis Lene Hanssons ugentlige klumme, samt gratis opskrift og sundhedstips.

6/6/2014 Danske mænd dør for tidligt: Hvor farligt lever du?
Danske mænd skal blive bedre til at tage vare på deres helbred, før det er for sent, advarer eksperter. Her får du en 20-siders guide, med gode råd om, hvilke tegn du som mand, skal være opmærksom på. Du får også råd til, hvordan du skaber et bedre liv for dig selv og derved holder sygdommene væk.

6/3/2014 Ortoreksi: Er du besat af sundhed?
Flere kvinder er i fare for livsfarlig underernæring, fordi de spiser for magert og træner for meget. I denne guide kan du læse om fænomenet ortoreksi og teste, om du er besat af sundhed og træning.

5/19/2014 Guide: Slip af med de sidste kilo
Det kan være svært at komme helt i mål, når du lægger din livsstil om. Men det kan lade sig gøre. BT PLUS's træningsekspert Krisztina Maria giver dig her en guide til, hvordan du får bugt med de sidste kilo. Hun viser seks nemme øvelser, som du kan lave hjemme i stuen samt giver dig gode tips til kosten.

5/16/2014 Ny forskning: Hård motion er ikke farligt for helbredet
Søndag løber tusindvis af maratondeltagere gennem Københavns gader - og det kan de gøre uden at frygte for helbredet.En ny rapport viser nemlig ifølge Politiken, at hård træning hver dag ikke er farligt, selvom forskning på området ellers tidligere har konkluderet det modsatte.Rapporten »Supermotionisme« offentliggøres lørdag, og den bygger på en gennemgang af al tilgængelig dansk og international forskning på feltet. Det er syv eksperter inden for sundhed, motion, idrætsskader og psykologi fra Vidensråd for Forebyggelse, der står bag den.

5/13/2014 Guide: Sådan får du et godt liv efter skilsmissen
6 af 10 oplever, at deres liv forbedres efter en skilsmisse. Men 4 af 10 oplever det modsatte. I denne guide får du hjælp til, hvordan du sikrer dig, at du bliver en af de førstnævnte.

5/12/2014 Chris guider: Hvor henter du din energi?
Hører du til dem, der hælder energidrikke i dig for at komme igennem dagen, er der grund til at se kritisk på dine vaner. Energidrikkene er stærkt vanedannende, og faktisk er salget fordoblet på bare to år, så vi nu er oppe på 8,5 millioner liter om året. Du kan sagtens booste dit energiniveau ad naturlig vej, hvis du blot bliver opmærksom på hvordan

5/5/2014 Guide: Skab tid til din træning
Føler du ikke, at du har tid til træning i din hverdag? PLUS' træningsekspert Krisztina Maria mener, at tid er noget du tager. I denne guide får du gode råd til, hvordan du kan få prioriteret sund kost og træning i din travle hverdag.

4/24/2014 Guide: Træn dine tanker og tab dig
Fokus på sund mad og styrketræning er ikke nok, hvis du vil tabe dig. Vejen til vægttab går nemlig også via dine tanker. I denne guide får du indblik i tanketræning, og hvordan du kan lære at træne og tæmme dine tanker, så du får succes med dit vægttab.

4/16/2014 Guide: Kom i form med pulstræning
Det er hårdt at få pulsen op, men det betaler sig, hvis du vil i bedre form, undgå sygdomme og udskyde alderdommen. I denne guide får du gode råd til at komme i gang pulstræning, så du kan træne mere målrettet og opnå resultater mere effektivt.